onsdag den 15. januar 2014

Knækket koden

Jeg er nu godt igang med sweateren til mig selv (se mit indlæg Fuld af beundring), og som  ventet har jeg fået kamp til stregen med mønsterstrikkeriet. Jeg har trevlet op mere end to gange, idet det blev for stramt på bagsiden. Det har fået mig til at søge vejledning flere steder.


Først i min trofaste strikkebog, hvor jeg fik en grundlæggende intro til mønsterstrik,

Dernæst måtte jeg have fat i min mor, som er en erfaren strikker, og som har lavet mange dejlige bluser til Ea. Hendes råd var at sno de lange snore på bagsiden.

Så fandt jeg følgende video på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Awy1EBQ5Trg
Den gav en fin intro til, hvordan man snor trådene. Dog vil jeg sige, at det ikke rigtig dur for mig at sno dominanttråden, kun baggrundstråden.

Endeligt var jeg inde på Handmade by Geertsen, hvor Rikke havde skrevet et indlæg om nogenlunde det sammen. Kommentarerne til dette indlæg er rigtig gode. Det jeg især tog med mig var, at man kan  trække strikketøjet lidt fra hinanden for at undgå, at det bliver for stramt.

Jeg har en fornemmelse af, at koden nu er knækket, nice!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar