mandag den 3. februar 2014

Psst, se hvad der er på vej til mig

Jeg har i længere tid ønsket mig at kunne tage bedre billeder. Der har blot været et par andre ting, som stod før et nyt kamera på ønskelisten. F.eks. skulle vi have en bedre barnevogn. Men nu er tiden kommet.

Derfor har jeg investeret i et Nikon D3200. Valget er virkelig velovervejet, idet jeg har brugt længere tid på nettet for at læse f.eks. anmeldelser, og finde ud af, hvilke egenskaber, der var vigtige for mig.



Først og fremmest vidste jeg, at det skulle være et spejreflekskamera. Dernæst ville jeg også gerne have et med billedstabilisator (læs om dette her), da det har irriteret mig, at mange smartphones ikke er ret gode til motiver i bevægelse. Endeligt har jeg også set på opløsningen, selvom min mand ikke er enig i at dette er så vigtigt endda ;-)

Jeg fik kameraet til ca. 3.000 kr. i Computercity, hvilket efter min mening er et ok niveau for en nybegynder. I processen fandt jeg også ud af, at Pricerunner er et fantastisk værktøj. Ok, det er måske lidt sent, at dette går op for mig, men bedre sent end aldrig.

Ihh, hvor jeg dog glæder mig til at få nogle gode billeder, når der ikke er meget lys, hvilket jo kendetegner mange af vinterdagene hos os i det kolde nord. Det burde også betyde, at der kommer nogle fantastiske billeder på bloggen i den nærmeste fremtid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar